Deklaracja dostępności
2ClickPortal zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony 2ClickPortal.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
- zapisy wideo, w tym z sesji Rady Miasta Rogoźno opublikowane przed 2020-09-23 są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności,
- zapisy audio z sesji Rady Miasta Rogoźno opublikowane przed 2020-09-23 są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności,
- dokumenty opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności, chyba że ich zawartość jest niezbędna do realizacji bieżących zadań,
- dokumenty, stanowiące wydruki z programów zewnętrznych, charakteryzują się niską dostępnością cyfrową.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Audyt został przeprowadzony w formie samooceny w opaciu o walidatory. Witryna spełnia drugi stopień (WAI-AA) wymogu specyfikacji dostępności dla osób niepełnosprawnych WCAG 2.1, stopień wymogu specyfikacji dostępności dla osób niepełnosprawnych WCAG 2.1
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Jan Kowalski, trol@trol.pl. 61 222 91 55
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
Budynek: Urząd Miejski w Rogoźnie, ul. Nowa 2, 64-610 Rogoźno
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Pierwsze główne od ul.Nowej, drugie – z lewej strony budynku (od strony OSP). Do obu wejść prowadzą schody. Dla gości przeznaczone są oba wejścia, w zależności od załatwianej sprawy.
Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Przy schodach do wejścia głównego znajduje się platforma dla wózków inwalidzkich. Przy wejściu do budynku znajduje się przycisk z sygnalizacją dźwiękową umożliwiający skorzystanie z pomocy pracownika urzędu przy wejściu do budynku. Drzwi wejściowe do gmachu są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Swobodne poruszanie się przez osobę na wózku inwalidzkim możliwe jest na parterze budynku.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
W Urzędzie Miejskim nie ma pętli indukcyjnych oraz oznaczeń w alfabecie Braille’a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Po wejściu do budynku na holu znajduje się Punkt Informacyjny. Można w nim uzyskać niezbędne informacje jak poruszać się po budynku i o dostępnych usługach wsparcia. Można także uzyskać druki, pomoc w ich wypełnieniu i złożyć je w biurze.
W Urzędzie Miejskim w Rogoźnie brak toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych.
Na każdym piętrze budynku znajdują się informacje nt. lokalizacji poszczególnych komórek i wydziałów, które ułatwią poruszanie się po nim i umożliwią odnalezienie poszukiwanego pomieszczenia.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Można również skorzystać z pomocy pracownika urzędu lub osoby przybranej, tj. każdej innej osoby fizycznej, która ukończyła 16 rok życia, wybranej przez osobę niesłyszącą lub słabo słyszącą. Zadaniem osoby przybranej będzie pomoc w załatwieniu spraw w Urzędzie Miejskim. Z pomocy osoby przybranej nie można skorzystać w sytuacji, gdy informacje które mają być przekazane są prawnie chronione ze względu na ochronę informacji niejawnych. W takiej sytuacji dostęp do takich informacji przysługuje wyłącznie osobie, której te informacje dotyczą.
Zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1824) Burmistrz Rogoźna informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo do korzystania z usług pozwalających na komunikowanie się.
Osoba zainteresowania załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego jest zobowiązana zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych).
W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się:
- PJM (polski język migowy),
- SJM (system językowo-migowy),
- SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych).
Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany poniżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.
Może być również dokonane za pośrednictwem platformy e-PUAP, opatrzone podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.
Kontakt z Urzędem Miejskim w Rogoźnie możliwy jest w szczególności poprzez:
- korzystanie z poczty elektronicznej - e-mail: um@rogozno.pl,
- skontaktować się telefonicznie na numer telefonu: + 48 26-84-400, +48 785-009-402
- przesyłanie wiadomości SMS-em na numer telefonu +48 785-009-402,
- przesyłanie faksów na numer +48 67 26-18-075,
- korespondencję pisemną na adres: Urząd Miejski w Rogoźnie, ul.Nowa 2, 64-610 Rogoźno.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848